17.01.2022

Prawo.pl o odszkodowaniach za dziurę w drodze...

Na portalu prawo.pl w publikacji red. Reginy Skibińskiej z dnia 08.01.2022 r. zatytułowanej „Dziura w drodze - możliwe odszkodowanie za uszkodzenia auta, ale potrzebne dowody” można przeczytać o [...]

więcej

07.01.2022

Odsetki od odszkodowań bez podatku...

Wraz z początkiem 2022 r. weszły w życie zmiany w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którymi odsetki od odszkodowań, które podlegają zwolnieniu od podatku, również są zwo [...]

więcej

31.12.2021

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt rekomendacji w sprawie szkód komunikacyjnych...

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) przekazała do konsultacji publicznych projekt Rekomendacji w sprawie szkód komunikacyjnych, które mają zastąpić obecnie obowiązujące Wytyczne dotyczące likwidac [...]

więcej

Baza wiedzy Przystąp do Izby

Komentarz do: Sąd Najwyższy w sprawie agenci – Link4, Bartłomiej Krupa, Dziennik Ubezpieczeniowy, 31.05.2012

Spór o wizerunek agenta mylnie wydawałby mi się zadawniony i przebrzmiały, gdybym w dniu publikacji wyroku nie uzyskał informacji, że w „Głosie Wągrowieckim” – zapewne większości czytelników Dziennika nieznanym, ale, jak się domyślam, w Wągrowcu zapewne poczytnym – ukazał się artykuł o chłopcu potrąconym na przejściu dla pieszych. Historia jakich wiele w lokalnej prasie, ta akurat z przedstawicielem kancelarii w tle. W historii tej nie poruszyło minie, że „Głos Wągrowiecki” niemożność przypisania winy małoletniemu wywodzi z art. 12 k.c. – w końcu to „Głos Wągrowiecki” a nie Dziennik Ustaw, nie poruszyło mnie, że każdy, kto poczułby się ofiarą hieny, może uzyskać od redakcji kontakt do „renomowanej kancelarii prawnej”. Poruszył mnie wizerunek kancelarii odszkodowawczych budowany wśród mieszkańców Wągrowca:

„Tacy pośrednicy w branży ubezpieczeniowej są nazywani hienami ubezpieczeniowymi. W praktyce bowiem nie robią nic. Zabierają tylko poszkodowanym trzecią część odszkodowania. Pośrednik pomaga jedynie sporządzić zgłoszenie szkody. Jednak do prawidłowego wypełnienia formularza nie jest potrzebny żaden pośrednik. Pracownicy działów odszkodowań wszystkich firm ubezpieczeniowych są obowiązani pomóc poszkodowanym w odpowiednim zgłoszeniu szkody. Potem hieny ubezpieczeniowe dowiadują się tylko co jakiś czas, jak przebiega postępowanie odszkodowawcze i przekazują te informacje swoim klientom. Gdy zakład ubezpieczeń naliczy już odszkodowanie, hieny zabierają swoją pokaźną część pieniędzy i… na tym kończy się ich rola.” Gdy taka hiena wyciąga rękę, aż się prosi, aby jej sparafrazować tekst zapomnianej już dawno reklamy i powiedzieć: „Dzień dobry, Panie Hieno, tu jest Pańska prowizja, którą zaoszczędziłem dzięki temu, że sam zgłosiłem szkodę” i do wyciągniętej dłoni dodać: „Tu kokoszka ważyła”

czytaj całość w Dzienniku Ubezpieczeniowym

Publikacje

07.08.2018

Na początku był chaos…, ...

Dziesięciolecie funkcjonowania instytucji zadośćuczynienia z § 4 art. 446 k.c. przypadło n [...]

więcej

11.12.2017

To dopiero początek…, Ba...

To dopiero początek… Ostatnio na rynku ubezpieczeniowym sporo się dzieje. Oczywiście n [...]

więcej

09.01.2017

Kto może najwięcej zapłacić za...

Podwyżki cen ubezpieczeń komunikacyjnych są niedogodnością dla każdego, kto odczuł je jako [...]

więcej

Studium przypadków

InterRisk niesłusznie zarzucił przy...

Spektakularnym sukcesem zakończyła się sądowa batalia z ubezpieczycielem, który dla ciężko poszkodowanej w wypadku 18-latki wypłacił zaniżone odszkodowanie. Dzięki d ...

Więcej

Orzecznictwo

Wyrok Sądu Najwyższego – Izba Pracy...

W świetle art. 446 § 3 kc - podobnie jak i w świetle art. 166 kz - konkretyzacja tego, kto jest w danym wypadku najbliższym członkiem rodziny, należy do sądu orzekaj ...

Więcej

Akty prawne

Ubezpieczenie społeczne

USTAWA z dnia 30 października 2002 r. o [...]

Kodeks wykroczeń

USTAWA z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wy [...]

Zmiana ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych

Tekst ustawy ustalony ostatecznie po roz [...]


Przejdz na górę strony