28.07.2022

Nowe Rekomendacje KNF – komentarz Prezes Polskiej Izby Doradców i Pośredników Odszkodowawczych...

W najnowszej publikacji portalu prawo.pl zacytowano wypowiedzi Magdaleny Rok-Konopy - Prezes Polskiej Izby Doradców i Pośredników Odszkodowawczych odnoszące się do nowych Rekomendacji KNF dotycz [...]

więcej

08.07.2022

Komentarz PIDIPO w portalu Interia.pl w publikacji z 8 lipca 2022...

Portal Interia.pl w publikacji red. Irminy Brachacz cytuje informacje przekazane przez Alberta Demidowskiego - Wiceprezesa Polskiej Izby Doradców i Pośredników Odszkodowawczych. Artykuł opis [...]

więcej

03.06.2022

Spór o nowe rekomendacje KNF...

W toczących się pracach dotyczących nowych rekomendacji w sprawie likwidacji szkód komunikacyjnych trwa wymiana argumentów pomiędzy ubezpieczycielami, a pełnomocnikami poszkodowanych i warsztata [...]

więcej

Baza wiedzy Przystąp do Izby

Komentarz do: Sąd Najwyższy w sprawie agenci – Link4, Bartłomiej Krupa, Dziennik Ubezpieczeniowy, 31.05.2012

Spór o wizerunek agenta mylnie wydawałby mi się zadawniony i przebrzmiały, gdybym w dniu publikacji wyroku nie uzyskał informacji, że w „Głosie Wągrowieckim” – zapewne większości czytelników Dziennika nieznanym, ale, jak się domyślam, w Wągrowcu zapewne poczytnym – ukazał się artykuł o chłopcu potrąconym na przejściu dla pieszych. Historia jakich wiele w lokalnej prasie, ta akurat z przedstawicielem kancelarii w tle. W historii tej nie poruszyło minie, że „Głos Wągrowiecki” niemożność przypisania winy małoletniemu wywodzi z art. 12 k.c. – w końcu to „Głos Wągrowiecki” a nie Dziennik Ustaw, nie poruszyło mnie, że każdy, kto poczułby się ofiarą hieny, może uzyskać od redakcji kontakt do „renomowanej kancelarii prawnej”. Poruszył mnie wizerunek kancelarii odszkodowawczych budowany wśród mieszkańców Wągrowca:

„Tacy pośrednicy w branży ubezpieczeniowej są nazywani hienami ubezpieczeniowymi. W praktyce bowiem nie robią nic. Zabierają tylko poszkodowanym trzecią część odszkodowania. Pośrednik pomaga jedynie sporządzić zgłoszenie szkody. Jednak do prawidłowego wypełnienia formularza nie jest potrzebny żaden pośrednik. Pracownicy działów odszkodowań wszystkich firm ubezpieczeniowych są obowiązani pomóc poszkodowanym w odpowiednim zgłoszeniu szkody. Potem hieny ubezpieczeniowe dowiadują się tylko co jakiś czas, jak przebiega postępowanie odszkodowawcze i przekazują te informacje swoim klientom. Gdy zakład ubezpieczeń naliczy już odszkodowanie, hieny zabierają swoją pokaźną część pieniędzy i… na tym kończy się ich rola.” Gdy taka hiena wyciąga rękę, aż się prosi, aby jej sparafrazować tekst zapomnianej już dawno reklamy i powiedzieć: „Dzień dobry, Panie Hieno, tu jest Pańska prowizja, którą zaoszczędziłem dzięki temu, że sam zgłosiłem szkodę” i do wyciągniętej dłoni dodać: „Tu kokoszka ważyła”

czytaj całość w Dzienniku Ubezpieczeniowym

Publikacje

12.04.2022

„Jeszcze w zielone gramy … ” B...

„Jeszcze w zielone gramy…” Nie mam wątpliwości, że rynek prawniczy zyskał na zjawisku [...]

więcej

07.08.2018

Na początku był chaos…, ...

Dziesięciolecie funkcjonowania instytucji zadośćuczynienia z § 4 art. 446 k.c. przypadło n [...]

więcej

11.12.2017

To dopiero początek…, Ba...

To dopiero początek… Ostatnio na rynku ubezpieczeniowym sporo się dzieje. Oczywiście n [...]

więcej

Studium przypadków

Ubezpieczyciel bezpodstawie odmawia...

W sierpniu 2010 roku w miejscowości P. na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym doszło do wypadku komunikacyjnego, w którym kierujący motocyklem nie zachowując należytych śr ...

Więcej

Orzecznictwo

Wyrok Sądu Najwyższego – Izba Cywil...

Przepis art. 445 § 1 kc nie uzależnia możności dochodzenia zadośćuczynienia od doznania poważnych obrażeń czy też poważnego uszczerbku na zdrowiu. Rodzaj uszkodzeń, ...

Więcej

Akty prawne

Emerytury i renty

USTAWA z dnia 17 grudnia 1998 r. o emery [...]

Kodeks karny

USTAWA z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks k [...]

Kodeks postępowania cywilnego

USTAWA z dnia 17 listopada 1964 r. KODEK [...]


Przejdz na górę strony