01.12.2021

Nie będzie standaryzacji zadośćuczynień za zerwane więzi...

Jak wynika z informacji zamieszczonych w artykule red. Ingi Stawickiej zatytułowanym „Nie będzie narzucania kwot zadośćuczynień za zerwane więzi” („Dziennik Gazeta Prawna” z dnia 22.11.2021 r., [...]

więcej

28.10.2021

Dwunasty rok unikalnej ochrony ubezpieczeniowej dla członków PIDiPO...

Na mocy umowy generalnej PIDiPO z Compensa TU S.A. z dniem 1. listopada 2021 r. rozpocznie się kolejny, dwunasty już rok unikatowej na rynku doradców odszkodowawczych ochrony OC zawodowej. Ubezp [...]

więcej

26.10.2021

„DGP”: KNF kontroluje zakłady ubezpieczeń...

W „Dzienniku Gazecie Prawnej” w publikacji Łukasza Wilkowicza z dnia 11.10.2021 r. (nr 197 (5605)) można przeczytać o kontrolach prowadzonych u ubezpieczycieli przez Urząd Komisji Nadzoru Finans [...]

więcej

Baza wiedzy Przystąp do Izby

„DGP”: KNF kontroluje zakłady ubezpieczeń

W „Dzienniku Gazecie Prawnej” w publikacji Łukasza Wilkowicza z dnia 11.10.2021 r. (nr 197 (5605)) można przeczytać o kontrolach prowadzonych u ubezpieczycieli przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego. Kontrole obejmują ustalanie odszkodowania na podstawie kosztorysu oraz wskazanie warsztatów, które dokonują naprawy. Jak informuje Jacek Barszczewski, rzecznik KNF, w wyniku przeprowadzonej weryfikacji wydano już pierwsze zalecenia zaniechania naruszania interesów poszkodowanych. Jak wskazuje rzecznik KNF – „W taki sposób nadzór zareagował na kontrowersje dotyczące sposobu likwidacji szkód komunikacyjnych – pojawiających się zarzutów o zaniżanie stawek robocizny i kosztów części”.

Istotą badania prowadzonego przez UKNF jest sprawdzenie, czy stawki stosowane przez ubezpieczycieli w odniesieniu do napraw powypadkowych, są ustalone na poziomie pozwalającym przywrócić uszkodzony pojazd do stanu sprzed wypadku. Zagadnienie to nie jest nowe, a poza KNF, tematem zainteresował się także Rzecznik Finansowy, do którego poszkodowani kierują skargi na wysokość wyceny. Te ostatnie dotyczą zarówno stawek za roboczogodziny, jak i kwestionowania przez ubezpieczycieli zasadności dokonywania naprawy w autoryzowanym serwisie, np. z uwagi na wiek auta.

Jak wskazano w publikacji, jednocześnie nadzór już pracuje nad aktualizacją przyjętych kilka lat temu wytycznych, a w ich nowej wersji mają zostać uwzględnione dostrzeżone dotychczas nieprawidłowości w tym zakresie.

Publikacje

07.08.2018

Na początku był chaos…, ...

Dziesięciolecie funkcjonowania instytucji zadośćuczynienia z § 4 art. 446 k.c. przypadło n [...]

więcej

11.12.2017

To dopiero początek…, Ba...

To dopiero początek… Ostatnio na rynku ubezpieczeniowym sporo się dzieje. Oczywiście n [...]

więcej

09.01.2017

Kto może najwięcej zapłacić za...

Podwyżki cen ubezpieczeń komunikacyjnych są niedogodnością dla każdego, kto odczuł je jako [...]

więcej

Studium przypadków

InterRisk niesłusznie zarzucił przy...

Spektakularnym sukcesem zakończyła się sądowa batalia z ubezpieczycielem, który dla ciężko poszkodowanej w wypadku 18-latki wypłacił zaniżone odszkodowanie. Dzięki d ...

Więcej

Orzecznictwo

Wyrok Sądu Najwyższego – Izba Cywil...

Stopień uszczerbku na zdrowiu nie może być przyjmowany jako jedyna przesłanka ustalenia wysokości zadośćuczynienia z tytułu trwałego inwalidztwa spowodowanego wypadk ...

Więcej

Akty prawne

Kodeks postępowania cywilnego

USTAWA z dnia 17 listopada 1964 r. KODEK [...]

Zmiana ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych

Tekst ustawy ustalony ostatecznie po roz [...]

Kodeks karny

USTAWA z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks k [...]


Przejdz na górę strony