28.07.2022

Nowe Rekomendacje KNF – komentarz Prezes Polskiej Izby Doradców i Pośredników Odszkodowawczych...

W najnowszej publikacji portalu prawo.pl zacytowano wypowiedzi Magdaleny Rok-Konopy - Prezes Polskiej Izby Doradców i Pośredników Odszkodowawczych odnoszące się do nowych Rekomendacji KNF dotycz [...]

więcej

08.07.2022

Komentarz PIDIPO w portalu Interia.pl w publikacji z 8 lipca 2022...

Portal Interia.pl w publikacji red. Irminy Brachacz cytuje informacje przekazane przez Alberta Demidowskiego - Wiceprezesa Polskiej Izby Doradców i Pośredników Odszkodowawczych. Artykuł opis [...]

więcej

03.06.2022

Spór o nowe rekomendacje KNF...

W toczących się pracach dotyczących nowych rekomendacji w sprawie likwidacji szkód komunikacyjnych trwa wymiana argumentów pomiędzy ubezpieczycielami, a pełnomocnikami poszkodowanych i warsztata [...]

więcej

Baza wiedzy Przystąp do Izby

Izba przedstawia uwagi do projektu rozporządzenia

Jak wcześniej informowaliśmy, do konsultacji publicznych trafił projekt rozporządzenia dotyczący trybu postępowania w sprawach rozwiązywania sporów między klientem a podmiotem rynku finansowego, które od 01.01.2016 r. będzie prowadził Rzecznik Finansowy. Po zapoznaniu się z treścią proponowanych regulacji, w dniu dzisiejszym nasza organizacja przekazała do Ministra Finansów uwagi do projektu rozporządzenia.

Analizując tryby postępowania przewidzianego w rozporządzeniu, w swoim wystąpieniu Izba wskazała, że doprecyzowania wymaga § 3 ust. 1 pkt 5 dotyczący podpisu klienta, który w ocenie naszej organizacji powinien być wymagany jedynie w odniesieniu do składania reklamacji w formie pisemnej. W innym przypadku wskazany zapis wymagałby od klienta konieczności posługiwania się certyfikowanym podpisem elektronicznym, co rodziłoby dodatkową dolegliwość po stronie wnioskodawcy.

Jednocześnie odnosząc się do ust. 2 pkt 2 powołanego paragrafu wskazano, że w ocenie PIDiPO powinien on dotyczyć wyłącznie sytuacji, w których podmiot rynku finansowego udzielił odpowiedzi, tj. w odniesieniu do przypadków określonych w art. 9 ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Pozostawienie zapisu w obecnym brzmieniu mogłoby rodzić wątpliwości, czy w sytuacji określonej w art. 8, kiedy klient nie posiada dokumentu w postaci odpowiedzi na reklamację, nie zachodzi brak formalny uniemożliwiający wszczęcie postępowania.

 

Publikacje

12.04.2022

„Jeszcze w zielone gramy … ” B...

„Jeszcze w zielone gramy…” Nie mam wątpliwości, że rynek prawniczy zyskał na zjawisku [...]

więcej

07.08.2018

Na początku był chaos…, ...

Dziesięciolecie funkcjonowania instytucji zadośćuczynienia z § 4 art. 446 k.c. przypadło n [...]

więcej

11.12.2017

To dopiero początek…, Ba...

To dopiero początek… Ostatnio na rynku ubezpieczeniowym sporo się dzieje. Oczywiście n [...]

więcej

Studium przypadków

150 tysięcy złotych za wypadek na r...

150 000 zł – tyle zakład ubezpieczeń wypłacił łącznie na rzecz poszkodowanego, który na skutek nierówności na drodze upadł z roweru i doznał poważnych obrażeń ciała. ...

Więcej

Orzecznictwo

Uchwała Sądu Najwyższego – Izba Cyw...

Artykuł 34 ust. 1 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjn ...

Więcej

Akty prawne

Działalność ubezpieczeniowa

USTAWA z dnia 22 maja 2003 r. o działaln [...]

Kodeks postępowania cywilnego

USTAWA z dnia 17 listopada 1964 r. KODEK [...]

Ubezpieczenie społeczne

USTAWA z dnia 30 października 2002 r. o [...]


Przejdz na górę strony