28.07.2022

Nowe Rekomendacje KNF – komentarz Prezes Polskiej Izby Doradców i Pośredników Odszkodowawczych...

W najnowszej publikacji portalu prawo.pl zacytowano wypowiedzi Magdaleny Rok-Konopy - Prezes Polskiej Izby Doradców i Pośredników Odszkodowawczych odnoszące się do nowych Rekomendacji KNF dotycz [...]

więcej

08.07.2022

Komentarz PIDIPO w portalu Interia.pl w publikacji z 8 lipca 2022...

Portal Interia.pl w publikacji red. Irminy Brachacz cytuje informacje przekazane przez Alberta Demidowskiego - Wiceprezesa Polskiej Izby Doradców i Pośredników Odszkodowawczych. Artykuł opis [...]

więcej

03.06.2022

Spór o nowe rekomendacje KNF...

W toczących się pracach dotyczących nowych rekomendacji w sprawie likwidacji szkód komunikacyjnych trwa wymiana argumentów pomiędzy ubezpieczycielami, a pełnomocnikami poszkodowanych i warsztata [...]

więcej

Baza wiedzy Przystąp do Izby

Raport Rzecznika Ubezpieczonych za I półrocze 2011

Na stronie Rzecznika Ubezpieczonych opublikowano raport dotyczący skarg skierowanych do Rzecznika w I półroczu 2011. Wtym okresie Rzecznik Ubezpieczonych otrzymał 7437 pisemnych skarg
z zakresu ubezpieczeń gospodarczych.
Skargi kierowane do Rzecznika Ubezpieczonych napływały zarówno bezpośrednio od
osób ubezpieczonych, ubezpieczających, uposażonych i uprawnionych z umowy
ubezpieczenia (5750 spraw tj. 77,3%), jak też za pośrednictwem innych podmiotów (1687
spraw – 22,7%).
Podobnie jak w minionych latach, najliczniejsza grupa skarg, odnosiła się do ubezpieczeń komunikacyjnych – 4087 skarg 55,0%). Wśród nich najwięcej spraw odnotowano na obowiązkowe ubezpieczenie
odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych – 2395 skarg (32,2%), oraz
składki ubezpieczeniowe (865 skarg tj. 11,6%).

Dominowały zarzuty zawarte w czterech grupach problemów (tabela nr 4, wykres do tab. nr 4):
– sporu co do wysokości przyznanego odszkodowania lub świadczenia – 2720 skarg
(36,6%);
-oddalenia roszczenia zgłaszanego z tytułu umowy ubezpieczenia – 2505 skarg (33,7%);
-opieszałości w postępowaniu odszkodowawczym – 831 skarg (11,2%);
-występowania tzw. podwójnego ubezpieczenia w odniesieniu do ubezpieczeń
obowiązkowych – 577 skarg (7,8%).

W większości spraw, tj. 5508 (74,1%) Rzecznik Ubezpieczonych podjął interwencję. W wyniku interwencji Rzecznika Ubezpieczonych w I półroczu 2011 roku łącznie
w odniesieniu do 1237 skarg nastąpiła zmiana stanowiska na korzyść skarżącego, co
stanowiło 36,3% wszystkich spraw zakończonych, w tym 20 spraw zostało uznanych
w drodze wyjątku (0,6%) (tabela nr 6, wykres do tab. nr 6).
W omawianym okresie sprawozdawczym 2175 spraw zostało zakończonych
wynikiem negatywnym, co stanowiło 63,7% wszystkich skarg, w których Rzecznik
Ubezpieczonych zakończył postępowanie interwencyjne.

Pełna treść raportu jest dostępna na stronie Rzecznika Ubezpieczonych

Publikacje

12.04.2022

„Jeszcze w zielone gramy … ” B...

„Jeszcze w zielone gramy…” Nie mam wątpliwości, że rynek prawniczy zyskał na zjawisku [...]

więcej

07.08.2018

Na początku był chaos…, ...

Dziesięciolecie funkcjonowania instytucji zadośćuczynienia z § 4 art. 446 k.c. przypadło n [...]

więcej

11.12.2017

To dopiero początek…, Ba...

To dopiero początek… Ostatnio na rynku ubezpieczeniowym sporo się dzieje. Oczywiście n [...]

więcej

Studium przypadków

Skomplikowane negocjacje...

W dniu 18.11.2006 r. na autostradzie A4 między Katowicami i Wrocławiem kierowca samochodu osobowego Fiat nie zachował należytej ostrożności i uderzył w barierkę. Pas ...

Więcej

Orzecznictwo

Wyrok Sądu Najwyższego – Izba Cywil...

Wyłączenie odpowiedzialności przedsiębiorstwa z uwagi na przewidzianą w art. 435 kc wyłączną winę osoby trzeciej wymaga identyfikacji tej osoby. Bez takiej bowiem ...

Więcej

Akty prawne

Kodeks postępowania cywilnego

USTAWA z dnia 17 listopada 1964 r. KODEK [...]

Kodeks postępowania karnego

USTAWA z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks p [...]

Kodeks wykroczeń

USTAWA z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wy [...]


Przejdz na górę strony