03.04.2019

Rzecznik Finansowy opublikował sprawozdanie z działalności za 2018 r....

Na stronie internetowej Rzecznika Finansowego opublikowano „Sprawozdanie z działalności Rzecznika Finansowego w 2018 r. oraz uwagi o stanie przestrzegania prawa i interesów klientów podmiotów ryn [...]

więcej

12.03.2019

„Gazeta Wyborcza” o zaniżaniu odszkodowań...

W dzisiejszym wydaniu dziennika „Gazeta Wyborcza” w publikacji Reginy Skibińskiej zatytułowanej „Plaga zaniżonych odszkodowań” można przeczytać o skali zaniżania odszkodowań przez zakłady ubezpie [...]

więcej

06.03.2019

„Gazeta Wyborcza” o regulacji kancelarii odszkodowawczych...

Dziennik „Gazeta Wyborcza” (wydanie z dnia 28.02.2019 r.) w publikacji Reginy Skibińskiej zatytułowanej „Walka o odszkodowanie będzie trudniejsza” opisuje założenia projektu ustawy dotyczącej świ [...]

więcej

Baza wiedzy Przystąp do Izby

Odszkodowanie za wypadek w sklepie

Pan Grzegorz* postanowił dochodzić swoich praw po wypadku w sklepie. Początkowo ubezpieczyciel chciał wypłacić 4 razy niższą kwotę od tej, którą ostatecznie przyznał po negocjacjach z kancelarią odszkodowawczą VOTUM.

Za winę pracownika zapłaci pracodawca

Tego dnia pan Grzegorz robił zakupy w jednym z dyskontów, na rękach trzymał dwuletnią córeczkę. Gdy stał przy regałach i wybierał towar, o jego nogę zahaczył wózek widłowy prowadzony przez pracownika sklepu. Efektem był upadek, który wywołał liczne urazy zarówno u ojca, jak i dziecka.

Całe wydarzenie było wynikiem zawinionego zachowania pracownika, który nie zachował należytej ostrożności podczas rozwożenia towaru. W takiej sytuacji odpowiedzialność za skutki ponosi jego pracodawca. I to właśnie do niego VOTUM S.A. zgłosiła roszczenia odszkodowawcze, domagając się zapłaty zadośćuczynienia oraz zwrotu kosztów opieki związanych z charakterem urazów doznanych przez pana Grzegorza.

Właściciel sieci sklepów przekazał korespondencję pełnomocnika do zakładu ubezpieczeń, z którym miał zawartą umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Początkowo ubezpieczyciel przyznał panu Grzegorzowi 7 000 zł tytułem zadośćuczynienia, natomiast jego córeczka otrzymała 5 000 zł.

Warto negocjować wysokość wypłacanego odszkodowania

Pełnomocnik nie zgodził się z wysokością przyznanych kwot. Zgromadził kolejną dokumentację jako potwierdzenie powypadkowego leczenia. Był to punkt wyjścia do ubiegania się o dopłatę kolejnych świadczeń. Podjęte przez VOTUM działania doprowadziły do następnej wypłaty.

Zakład ubezpieczeń uznał także prawo poszkodowanego do zwrotu kosztów poniesionych w związku z leczeniem. VOTUM negocjowała ponadto wysokość należnej wypłaty. Ostatecznie pan Grzegorz otrzymał odszkodowanie w łącznej kwocie 28 000 zł, a jego córeczka 9 000 zł. Poszkodowany mężczyzna otrzymał dodatkowo zatem trzykrotność kwoty, jaką początkowo wypłacił mu zakład ubezpieczeń.

*Imię poszkodowanego zostało zmienione

Publikacje

07.08.2018

Na początku był chaos…, ...

Dziesięciolecie funkcjonowania instytucji zadośćuczynienia z § 4 art. 446 k.c. przypadło n [...]

więcej

11.12.2017

To dopiero początek…, Ba...

To dopiero początek… Ostatnio na rynku ubezpieczeniowym sporo się dzieje. Oczywiście n [...]

więcej

09.01.2017

Kto może najwięcej zapłacić za...

Podwyżki cen ubezpieczeń komunikacyjnych są niedogodnością dla każdego, kto odczuł je jako [...]

więcej

Studium przypadków

Wypłata przed zakończeniem postępow...

InterRisk SA odmawiało przyznania Poszkodowanemu świadczenia odszkodowawczego z uwagi na fakt, że sprawca wypadku nie został skazany prawomocnym wyrokiem a postawion ...

Więcej

Orzecznictwo

Wyrok Sądu Najwyższego – Izba Cywil...

Przewóz z grzeczności (art. 436 § 2 kc) ma miejsce tylko wówczas, gdy zamiarem przewożącego jest świadczenie przewozu bezinteresownie. Wyrok Sądu Najwyższego - Iz ...

Więcej

Akty prawne

Ubezpieczenia obowiązkowe

USTAWA z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpiec [...]

Emerytury i renty

USTAWA z dnia 17 grudnia 1998 r. o emery [...]

Ubezpieczenie społeczne

USTAWA z dnia 30 października 2002 r. o [...]


Przejdz na górę strony