02.02.2018

Portal rp.pl o szkodach w mieniu...

Na portalu rp.pl w publikacji Agaty Łukaszewicz z dnia 01.02.2018 r. zatytułowanej „Odszkodowania dla poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych” można przeczytać o najnowszym raporcie Instytutu [...]

więcej

22.11.2017

„Rzeczpospolita” o zadośćuczynieniach za śmierć...

W dzisiejszym wydaniu dziennika „Rzeczpospolita” nr 271 (10909) w publikacji Mateusza Rzemka zatytułowanej „Rekompensata za śmierć z urzędowej tabeli” można przeczytać o raporcie Komisji Nadzoru [...]

więcej

18.10.2017

Rzecznik Finansowy publikuje raport w sprawie likwidacji szkód...

Rzecznik Finansowy po raz kolejny opublikował raport dotyczący praktyki likwidacji szkód w pojazdach. Dokument jest obszerny i został podzielony na kilka obszarów tematycznych obejmujących zagadn [...]

więcej

Baza wiedzy Przystąp do Izby

Odszkodowanie za wypadek w sklepie

Pan Grzegorz* postanowił dochodzić swoich praw po wypadku w sklepie. Początkowo ubezpieczyciel chciał wypłacić 4 razy niższą kwotę od tej, którą ostatecznie przyznał po negocjacjach z kancelarią odszkodowawczą VOTUM.

Za winę pracownika zapłaci pracodawca

Tego dnia pan Grzegorz robił zakupy w jednym z dyskontów, na rękach trzymał dwuletnią córeczkę. Gdy stał przy regałach i wybierał towar, o jego nogę zahaczył wózek widłowy prowadzony przez pracownika sklepu. Efektem był upadek, który wywołał liczne urazy zarówno u ojca, jak i dziecka.

Całe wydarzenie było wynikiem zawinionego zachowania pracownika, który nie zachował należytej ostrożności podczas rozwożenia towaru. W takiej sytuacji odpowiedzialność za skutki ponosi jego pracodawca. I to właśnie do niego VOTUM S.A. zgłosiła roszczenia odszkodowawcze, domagając się zapłaty zadośćuczynienia oraz zwrotu kosztów opieki związanych z charakterem urazów doznanych przez pana Grzegorza.

Właściciel sieci sklepów przekazał korespondencję pełnomocnika do zakładu ubezpieczeń, z którym miał zawartą umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Początkowo ubezpieczyciel przyznał panu Grzegorzowi 7 000 zł tytułem zadośćuczynienia, natomiast jego córeczka otrzymała 5 000 zł.

Warto negocjować wysokość wypłacanego odszkodowania

Pełnomocnik nie zgodził się z wysokością przyznanych kwot. Zgromadził kolejną dokumentację jako potwierdzenie powypadkowego leczenia. Był to punkt wyjścia do ubiegania się o dopłatę kolejnych świadczeń. Podjęte przez VOTUM działania doprowadziły do następnej wypłaty.

Zakład ubezpieczeń uznał także prawo poszkodowanego do zwrotu kosztów poniesionych w związku z leczeniem. VOTUM negocjowała ponadto wysokość należnej wypłaty. Ostatecznie pan Grzegorz otrzymał odszkodowanie w łącznej kwocie 28 000 zł, a jego córeczka 9 000 zł. Poszkodowany mężczyzna otrzymał dodatkowo zatem trzykrotność kwoty, jaką początkowo wypłacił mu zakład ubezpieczeń.

*Imię poszkodowanego zostało zmienione

Publikacje

11.12.2017

To dopiero początek…, Ba...

To dopiero początek… Ostatnio na rynku ubezpieczeniowym sporo się dzieje. Oczywiście n [...]

więcej

09.01.2017

Kto może najwięcej zapłacić za...

Podwyżki cen ubezpieczeń komunikacyjnych są niedogodnością dla każdego, kto odczuł je jako [...]

więcej

26.10.2016

SN: nie tylko śmierć narusza w...

Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 9 sierpnia 2016 roku (sygn. akt II CSK 719/15) w sprawie dot [...]

więcej

Studium przypadków

Walka o odszkodowanie za straty spo...

Czasem trudno jest uzyskać odszkodowanie bez specjalistycznej wiedzy, która pozwoli nie tylko zrozumieć zawiłe zapisy Ogólnych Warunków Ubezpieczenia, ale również po ...

Więcej

Orzecznictwo

Uchwała składu 7 sędziów SN z dnia 13 mar...

Uzasadnione i konieczne koszty pomocy świadczonej przez osobę mającą niezbędne kwalifikacje zawodowe, poniesione przez poszkodowanego w postępowaniu przedsądowym p ...

Więcej

Akty prawne

Zmiana ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych

Tekst ustawy ustalony ostatecznie po roz [...]

Działalność ubezpieczeniowa

USTAWA z dnia 22 maja 2003 r. o działaln [...]

Wychowanie w trzeźwości

USTAWA z dnia 26 października 1982 r. o [...]


Przejdz na górę strony